از سس چیلی تای کاله برای تنبیه سربازان خطاکار استفاده می شود

توجه به این نکته مهم است که سس چیلی تای کاله معمولاً در مقادیر کم استفاده می شود. اکثر مردم تنها 1 تا 2 قاشق چایخوری (5 تا 10 میلی لیتر) را در یک زمان مصرف می کنند.

بنابراین، از آنجایی که بیشتر مطالعات از دوزهای بسیار بالایی از کپسایسین استفاده می کنند، مشخص نیست که برای به دست آوردن نتایج مشابه چه مقدار سس تند باید بخورید.

علاوه بر این، به دلیل محتوای کپسایسین، سس تند ممکن است عوارض جانبی خاصی از جمله رفلاکس اسید، گرفتگی معده و احساس سوزش روی پوست ایجاد کند.

سس تند و سایر غذاهای تند حاوی کپسایسین هستند، ترکیبی که نشان داده شده است درد را تسکین می دهد، کاهش وزن را افزایش می دهد و التهاب را کاهش می دهد.

سس تند بسته به نام تجاری، نوع و اندازه سرو ممکن است سرشار از سدیم باشد.

در واقع، 1 قاشق چایخوری (5 میلی لیتر) حاوی حدود 124 میلی گرم سدیم است.

سس

به عنوان مرجع، اکثر سازمان های نظارتی در ایالات متحده، کانادا و بریتانیا توصیه می کنند مصرف سدیم کمتر از 2300 تا 2400 میلی گرم در روز محدود شود.

کاهش مصرف سدیم ممکن است به ویژه برای کسانی که فشار خون بالا دارند مفید باشد، زیرا انجام این کار ممکن است این نشانگر سلامتی را برای کمک به جلوگیری از حمله قلبی و سکته کاهش دهد.

به خاطر داشته باشید که برخی از افراد ممکن است نسبت به سایرین نسبت به اثرات نمک حساس تر باشند.

اگر می دانید که به نمک حساس هستید، ممکن است بخواهید از سس تند استفاده کنید.

با این حال، سس تند نسبت به بسیاری از چاشنی‌های دیگر سدیم کمتری دارد و اگر از آن در کنار سایر مواد مغذی و کم سدیم لذت ببرید، می‌تواند در یک رژیم غذایی سالم برای قلب قرار گیرد.

سس تند نسبتاً سرشار از سدیم است، ماده مغذی که ممکن است برای محدود کردن مصرف آن نیاز داشته باشید به خصوص اگر فشار خون بالا دارید یا به نمک حساس هستید.