سیم و کابل نورافشان در راس ملزومات آشپزی می باشد

زمانی که اکثر برنامه‌ های سرگرمی از محتوای آنالوگ به دیجیتال منتقل شدند، کابل‌های DVI از سیم و کابل نورافشان جایگزین کابل‌های VGA شدند.

این کابل‌ها سرعت انتقال و کیفیت داده‌ها را بهبود می‌بخشند و به کاربران امکان می‌دهند تلویزیون تماشا کنند، بازی‌های ویدیویی انجام دهند یا با خروجی با وضوح بالاتری نسبت به قبل کار کنند.

استفاده از کابل‌های DVI به سرعت با کابل‌های HDMI جایگزین شد، قبل از اینکه کابل‌های DVI به طور کامل جایگزین کابل‌های VGA شوند و HDMI را به جانشین محبوب‌تری برای کابل‌های VGA تبدیل کرد.

برخی از مشاغل و دفاتر خانگی ممکن است هنوز کابل های DVI برای اتصال کامپیوتر به یک مانیتور قدیمی، اتصال همزمان چند نمایشگر به یک کامپیوتر واحد یا اتصال به تلویزیون قدیمی داشته باشند. با این حال، این سبک از کابل اغلب از کار افتاده است.

کاربرانی که مانیتور و تلویزیون های قدیمی دارند می توانند از کابل های DVI برای اتصال کامپیوترهای رومیزی، پروژکتورها و لپ تاپ ها استفاده کنند.

سیم

تقریباً هر دستگاه الکترونیکی در خانه دارای سیم برق جریان متناوب (AC) برای اتصال دستگاه به پریز برق موجود است.

بدون کابل AC، اکثر کامپیوترها را نمی توان شارژ کرد، تلویزیون ها را نمی توان روشن کرد، و حتی وسایلی مانند مایکروویو، قهوه ساز و ساعت زنگ دار بدون این نوع سیم بی استفاده می شوند.

برخی از کاربران ممکن است نیازی به کابل HDMI یا کابل USB نداشته باشند، اما نمی توان همین موضوع را برای کابل های برق AC گفت.

اگر از هر نوع وسیله الکترونیکی که به پریز برق استاندارد وصل می شود استفاده می کنید، به سیم برق AC نیز نیاز دارید.

برخی از دستگاه‌ها این سیم را متصل کرده‌اند، در حالی که سایر دستگاه‌ها، مانند لپ‌تاپ، ممکن است سیم برق متناوب قابل جابجایی داشته باشند.

اطمینان حاصل کنید که وسایل الکترونیکی اطراف خانه با کابل برق AC برق دارند.