استفاده از شکلات فرمند صبحانه به تنهایی سبب کاهش هوشیاری می شود

هر چه میزان کاکائو شکلات بیشتر باشد، فیبر بیشتری دارد.مثلاً 100 گرم شکلات تلخ با 70 درصد کاکائو. این حدود 15 گرم فیبر است که بیشتر از برخی سبزیجات مانند کدو سبز یا خیار است. 

علاوه بر این، شکلات فرمند صبحانه همچنین حاوی پلی فنول هایی است که به تقویت مخاط روده، که یکی از دیواره های سیستم ایمنی بدن انسان است، کمک می کند.

شکلات همچنین یکی از غنی ترین غذاها از نظر فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان های موجود در پودر کاکائو است و این “داروها” نقش مهمی در پیشگیری از برخی بیماری ها مانند سرطان دارند و به مبارزه با پیری زودرس سلول ها کمک می کنند.

حتی شگفت انگیزتر این است که ظرفیت آنتی اکسیدانی کاکائو 2 تا 3 برابر بیشتر از چای سبز است.

شکلات تلخ عملکرد شریان‌ها و گردش خون را بهبود می‌بخشد، زیرا فلاونوئیدها ظاهر کلسترول بد ( LDL ) را کاهش می‌دهند، رگ‌های خونی را گشاد می‌کنند و انعقاد خون را بهبود می‌بخشند، بنابراین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهند. 

با این حال، شکلات باید در حد اعتدال مصرف شود، زیرا سرشار از انرژی است، یعنی 500 کیلو کالری در هر 100 گرم، یا 1/4 از نیاز روزانه ما.

از سوی دیگر، خوردن تنها دو مربع شکلات تلخ در روز باعث کاهش فشار خون و در نتیجه جلوگیری از مشکلات قلبی می شود.

شکلات تلخ همچنین ممکن است عملکرد مغز شما را بهبود بخشد.یک مطالعه بر روی داوطلبان سالم نشان داد که مصرف کاکائو غنی از فلاوانول به مدت 5 روز باعث بهبود جریان خون در مغز می شود.

کاکائو همچنین به طور قابل توجهی عملکرد شناختی را در افراد مسن دارای اختلالات ذهنی بهبود می بخشد، به ویژه تسلط کلامی و چندین عامل خطر برای این بیماری را نیز بهبود می بخشد.

کاکائو منبع عالی منیزیم است که به نوبه خود به مبارزه با خستگی، استرس و اضطراب کمک می کند و همچنین حاوی تریپتوفان، نوعی اسید آمینه است که سروتونین را به بدن تبدیل و انتقال می دهد.

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که نقش کلیدی در خلق و خو ایفا می کند زیرا به احساس آرامش و رفاه کمک می کند ، که اغلب باعث می شود افراد تصور کنند که شکلات یک ضد افسردگی است. 

این واقعیت ساده که مزه کردن شکلات باعث راحتی و رضایت می شود نیز صادق است، زیرا باعث ترشح اندورفین می شود که به عنوان “هورمون شادی” نیز شناخته می شود.