استفاده از کود مرغی شرکتی در تولید عطر و ادکلن گیاهی

یکی از بهترین مواد مغذی که می توانید به خاک خود بدهید کود مرغی شرکتی است. اما همه کود های مرغی یکسان ایجاد نمی شوند.

می توانید کیسه های کود مرغی ارگانیک را در یک مرکز باغ خریداری کنید. یا اگر همسایه هایی دارید که جوجه ها را به صورت ارگانیک پرورش می دهند، مقداری از کود را از آنها بخواهید.

علاوه بر فضولات مرغ، کود مرغ حاوی هر چیز دیگری است که هنگام تمیز کردن مرغداری از بین می‌رود:

ادرار، پر، غذای باقی‌مانده و مواد بستر لانه مانند کاه و یونجه، تراشه‌های کاج یا سرو، بریده‌های علف، برگ‌های خرد شده. و کاغذ بازیافتی به همین دلیل است که نسبت NPK در کود مرغ بسیار متفاوت است.

درصد مدفوع مرغ و سایر مواد تنها متغیر در محتوای مواد مغذی نیست. سن جوجه ها و نحوه پرورش جوجه ها نیز در این امر نقش دارد.

کود

کود مرغی به عنوان یک کود آلی غیر سنتزی فواید بی شماری دارد. این کود کامل حاوی عناصر درشت مغذی نیتروژن، فسفر و پتاسیم و همچنین ریز مغذی های مهمی مانند کلسیم مورد نیاز برای رشد گیاه سالم است.

کود مرغ بیشتر از یک کود است. همچنین یک اصلاح کننده خاک خوب است. مواد آلی را به خاک اضافه می کند که ساختار خاک، حفظ رطوبت، قابلیت زهکشی و هوادهی را بهبود می بخشد.

همچنین خاک با مواد آلی بالا کمتر مستعد فرسایش است و کود را بهتر حفظ می کند.

مواد آلی موجود در کود مرغ مزیت دیگری نیز دارد: میکروب‌های خاک را تغذیه می‌کند و به مواد مغذی ارگانیک اجازه می‌دهد سریع‌تر تجزیه شوند و این به نوبه خود باعث می‌شود آنها سریع‌تر در دسترس گیاهان قرار گیرند.

کود مرغ دو نوع است: فرآوری شده تجاری یا تازه. کیسه هایی که می توانید در مرکز باغ محلی خود بخرید، کود مرغ خشک و پودر شده یا پلت شده است.