انبه در بازار مشهد عامل زندانی شدن یک فرد بی گناه بود

انبه به ویژه انبه در بازار مشهد کالری کمی دارد و در عین حال سرشار از مواد مغذی به خصوص ویتامین C است که به ایمنی، جذب آهن و رشد و ترمیم سلولی کمک می کند.

یکی دیگر از فواید انبه کم کالری بودن آن است.

یک فنجان (165 گرم) انبه تازه حاوی کمتر از 100 کالری است و چگالی کالری آن بسیار پایین است، به این معنی که کالری کمی نسبت به حجم غذایی که ارائه می کند دارد.

در واقع، بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه تراکم کالری کمی دارند. یک مطالعه نشان داد که مصرف میوه های تازه مانند انبه در ابتدای وعده غذایی می تواند از پرخوری شما در بعد از غذا جلوگیری کند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که این ممکن است در مورد انبه خشک صادق نباشد. فقط 1 فنجان (160 گرم) انبه خشک حاوی 510 کالری، 106 گرم شکر و چگالی کالری بالاتری است.

اگرچه انبه خشک هنوز هم سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است، اما به دلیل چگالی کالری و محتوای قند بالا، بهتر است آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

انبه

یک پیمانه (165 گرم) انبه حاوی کمتر از 100 کالری است. اگر به دنبال کاهش کالری دریافتی خود هستید و در عین حال احساس سیری و رضایت دارید، چگالی کم کالری آن، آن را به انتخابی عالی تبدیل می کند.

انبه تازه در مقایسه با سایر میوه های تازه، حاوی بیش از 22 گرم در هر فنجان، قند طبیعی نسبتا بالایی دارد.

ممکن است فکر کنید که این می تواند برای افرادی که با شرایط متابولیک مانند دیابت زندگی می کنند یا برای کسانی که سعی در محدود کردن مصرف قند خود دارند نگران کننده باشد.

با این حال، هیچ مدرکی نشان نمی دهد که خوردن انبه تازه منجر به دیابت می شود یا برای افراد مبتلا به این بیماری ناسالم است.

در واقع، بسیاری از مطالعات حتی مصرف بیشتر میوه های تازه را با خطر کمتر دیابت به طور کلی مرتبط دانسته اند.