باران آجر قم بر سر کارگران افغانی

معلوم است که ساخت و ساز با همفکری دهیار انجام می شود.

به شما بگوییم که کل ساخت و ساز با در بنایی آجر قم غیرمسلح نیمه بتن (SC-URBM) با المان بتن مسلح (RC) مقاوم سازی شده. و ادویه نامرغوب انجام می شود که توسط شخص دیگری نگهداری می شود.

به دلیل کمیسیون گرم پرادان و افسر گرم پنچایات، ساخت و ساز با آجر بی کیفیت و ماسه سفید در حال انجام است.

در مورد ساخت و ساز ضعیف پانچایات بهوان، ADO Panchayat محمد رشید گفت که او امروز از پانچایات بهوان بازدید کرده است، او استفاده از آن آجرها را ممنوع کرده است. بررسی خواهد شد.

محققان راه‌حلی برای مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی غیرمقاوم در برابر زلزله با فناوری‌ای یافته‌اند که می‌تواند از آسیب‌های عمده ناشی از زلزله‌ها بدون به خطر انداختن توانایی آن‌ها در چنین ساختمان‌هایی جلوگیری کند.

تکنیکی به نام بنایی آجری نامحدود نیمه محصور یا آجرکاری نیمه محصور در آجر مسلح (SC-URBM) می تواند مشکل پراکندگی نشست در مناطق زلزله خیز از جمله سازه هایی که بدون رعایت ضوابط ساختمانی پیشگیری از زلزله ساخته شده اند را حل کند.

از نظر تاریخی، بیشتر ساختمان‌هایی که با تکنیک‌های ساختمانی مدرن ساخته نشده‌اند، از نظر فنی به عنوان بنایی تقویت‌نشده (URM) نامیده می‌شوند. بنابراین، آنها بیشتر در معرض آسیب یا سقوط در هنگام زلزله هستند.

ساختمان های URM به طور سنتی در سراسر جهان به دلیل مصالح ساختمانی ارزان و در دسترس محلی مورد استفاده قرار گرفته اند. سنگ تراشی آجری تقویت نشده (URBM) یک عمل رایج در مناطق شهری، نیمه شهری و روستایی هند است، مانند اکثر کشورهای در حال توسعه زلزله خیز.

با توجه به اینکه بخش‌های عمده‌ای از هند در منطقه لرزه‌خیز 3 یا بیشتر قرار دارند و بیشتر ساختمان‌های URBM قدیمی و از نظر ساختاری استحکام کمتری دارند، تقویت ساختمان‌های URBM واقع در مناطق زلزله‌خیز بسیار مهم می‌شود.

محققان مؤسسه فناوری هند، کانپور، کشف کرده‌اند که تا چه اندازه مقاوم‌سازی ساختمان‌های قدیمی با فناوری آجر آجری تقویت‌نشده (SC-URBM) می‌تواند چنین مشکلی را حل کند.