با خوردن توت فرنگی منجمد می توانید بیماریهای واگیردار را از خود دور کنید

آغاز ماه ژوئن زمانی است که همه با توت فرنگی که منادی تابستان پیش رو است همراه می شوند. این میوه های فصلی با طعم شیرین، ظاهر اشتها آور و بوی معطر خود همه را خوشحال می کند اما نه تنها.

به نظر می رسد که توت فرنگی منجمد علاوه بر طعم بی شک، میوه های کم کالری، حاوی چربی کمی است آنها منبع ارزشمندی از فیبر هستند و همچنین حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

یک وعده 100 گرمی توت فرنگی حاوی 60 میلی گرم ویتامین C است که نیاز روزانه بزرگسالان را پوشش می دهد. ممکن است تعجب آور باشد که توت فرنگی حاوی ویتامین C بسیار بیشتری نسبت به پرتقال و سایر مرکبات است.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان بسیار مهم است که از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند و همچنین باعث افزایش ایمنی و حمایت از جذب آهن می شود.

علاوه بر این، توت فرنگی حاوی ویتامین های گروه B، ویتامین های A، E، PP است که اکسیژن رسانی خون را تنظیم می کند و همچنین تعدادی ریزمغذی ها:

آهن که از کم خونی محافظت می کند، کلسیمی که استخوان ها را تقویت می کند، و همچنین فسفر، منیزیم و منگنز. علاوه بر این، اسید فولیک موجود در توت فرنگی از افسردگی جلوگیری می کند و از کار و رشد مغز حمایت می کند.

یک وعده توت فرنگی منبع ارزشمندی از فیبر است. مطالعات نشان داده است که می تواند سطح به اصطلاح را کاهش دهد “کلسترول بد” در خون.

علاوه بر این، فیبر فرآیندهای گوارشی را بهبود می بخشد. پکتین های موجود در توت فرنگی کار روده ها را تحریک می کنند و اسیدهای آلی هضم را تنظیم کرده و متابولیسم را تسریع می کنند.

دقیقاً 100 گرم توت فرنگی تنها 28 کیلو کالری دارد بنابراین می توانید آنها را تقریباً بدون مجازات مصرف کنید. آنها کولاگوژیک هستند، بنابراین کار کبد و کیسه صفرا را تحریک می کنند.

علاوه بر این، توت فرنگی ادرار آور است (90٪ آب) آنها از عملکرد کلیه حمایت می کنند و به کاهش وزن کمک می کنند.

این یک میان وعده ایده آل برای بیماران دیابتی است، زیرا در مقایسه با سایر میوه ها، شاخص گلیسمی آنها بسیار کمتر است (IG=40). بنابراین، بدن در معرض افزایش ناگهانی سطح انسولین در خون قرار نمی گیرد.

علاوه بر این، آنزیم بروملین موجود در توت فرنگی، پروتئین رژیم غذایی را تجزیه می کند و متابولیسم چربی ها و کربوهیدرات ها را تسریع می بخشد که بر روند لاغری نیز تاثیر می گذارد.