با سماق کیلویی اکبرجوجه بپز و مهمانانت را شگفت زده کن

در دهه‌های اخیر، استفاده از ادویه سماق بر اساس شواهد تجربی فزاینده‌ای که از کاربرد قومی دارویی آن حمایت می‌کند و دانش پیشرفته از محتوای متابولیت‌های مهم تغذیه‌ای و دارویی مانند پروتئین‌ها، اسیدهای چرب غیراشباع، فیبر و مواد معدنی، اسانس‌ها، فنولیک، در حال گسترش است.

اسیدها، تانن ها، آنتوسیانین ها و اسیدهای آلی همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است.

چنین شواهدی به طور گسترده از مطالعات in vitro و in vivo گزارش شده است، و بسیاری از آنها به مرحله آزمایشات بالینی در انسان رسیده اند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که سماق کیلویی مخزنی از ترکیبات پلی فنلی رژیمی است که مطالعه ترکیب فنلی و خواص آنتی اکسیدانی آنها را تحریک کرده است.

بیشتر فعالیت های بیولوژیکی، مزایای سلامتی و پتانسیل صنعتی سماق به طور فزاینده ای به ترکیبات پلی فنل غالب در مواد گیاهی نسبت داده می شود.

علاوه بر این، ماده فرار (اسانس)، که شهرت سماق است، همچنین شامل ترکیبات فعال زیستی است که می تواند به طور قابل توجهی به فعالیت بیولوژیکی گیاه کمک کند.

بنابراین، استفاده از سماق نه تنها در مصارف آشپزی آن، بلکه استفاده به عنوان دارویی/غذایی، تقویت کننده مواد غذایی، رنگ خوراکی، نگهدارنده غذا و افزودنی خوراک دام نیز به سرعت در حال ارتقا است.

در اینجا، ما در مورد اجزای اصلی فیتوشیمیایی و ظرفیت آنتی اکسیدانی Rhus coriaria L.

با اهمیت تغذیه‌ای، دارویی و صنعتی بحث می‌کنیم.

2022) با استراتژی جستجوی زیر: کلمات کلیدی “Rhus coriaria”.

با استفاده از کلمات کلیدی، در مجموع 122 مقاله یافت شد که از میان آنها 93 مقاله در 10 سال گذشته منتشر شده است.

از این میان 93 در 10 سال گذشته منتشر شده است.

مواد منتشر شده شناسایی‌شده شامل کارآزمایی‌های بالینی (8)، متاآنالیز (3)، کارآزمایی کنترل‌شده تصادفی (8)، و مرورها (9) است.

نشریات انگلیسی زبان و نامه به سردبیران برای مطالعه انتخاب شدند.