با مصرف خرمای پیارم سیاه می توان بر استرس غلبه کرد

دریافت فیبر کافی از خرمای پیارم سیاه برای سلامت کلی شما مهم است. با تقریباً 7 گرم فیبر در یک وعده 3.5 اونسی، گنجاندن خرما در رژیم غذایی شما راهی عالی برای افزایش مصرف فیبر است.

فیبر می تواند با جلوگیری از یبوست به سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند. با کمک به تشکیل مدفوع، حرکات منظم روده را تقویت می کند.

در یک مطالعه، 21 نفر که 7 خرما در روز به مدت 21 روز مصرف کردند، در دفعات مدفوع بهبود یافتند و در مقایسه با زمانی که خرما نمی‌خوردند، افزایش قابل توجهی در حرکات روده داشتند.

علاوه بر این، فیبر موجود در خرما ممکن است برای کنترل قند خون مفید باشد. فیبر هضم را کند می کند و ممکن است به جلوگیری از افزایش بیش از حد قند خون بعد از خوردن غذا کمک کند

به همین دلیل، خرما دارای شاخص گلیسمی (GI) پایینی است که میزان سریع افزایش قند خون شما را پس از خوردن یک غذای خاص اندازه می‌گیرد.

خرما سرشار از فیبر است که ممکن است برای جلوگیری از یبوست و کنترل قند خون مفید باشد.

خرما

خرما آنتی اکسیدان های مختلفی را فراهم می کند که دارای تعدادی فواید سلامتی از جمله کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری است.

آنتی اکسیدان ها از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند، که مولکول های ناپایداری هستند که ممکن است باعث واکنش های مضر در بدن شما شده و منجر به بیماری شوند.

در مقایسه با انواع مشابه میوه‌ها، مانند انجیر و آلو خشک، خرما دارای بالاترین میزان آنتی اکسیدان است.

در اینجا مروری بر آنتی اکسیدان قوی خرما آورده شده است:

فلاونوئیدها: فلاونوئیدها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که ممکن است به کاهش التهاب کمک کنند و پتانسیل آنها برای کاهش خطر دیابت، بیماری آلزایمر و انواع خاصی از سرطان مورد مطالعه قرار گرفته است.

کاروتنوئیدها: ثابت شده است که کاروتنوئیدها سلامت قلب را ارتقا می دهند و همچنین ممکن است خطر اختلالات مرتبط با چشم، مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش دهند.