بذر سبزی که باعث مرگ 5 نفر در تبریز شد

بنگلادش کشوری بسیار کوچک با مساحت 147570 کیلومتر مربع در جنوب آسیا است.

بیش از 700 رودخانه خاک بنگلادش را حاصلخیز می کند.

علاوه بر این، بنگلادش دارای بزرگترین دلتای رودخانه در جهان است و به عنوان حوضه جنوب آسیا شناخته می شود.

این ویژگی ها فرصت هایی را برای کشت سبزیجات در بنگلادش فراهم می کند.

بازاریابی بذر سبزی یکی از فعالیت‌های تجاری کشاورزان، خرده‌فروشان و عمده‌فروشان بنگلادشی است که یکی از مرتبط‌ترین فعالیت‌ها است، اما هنوز به درستی درک نشده است.

بازاریابی بذر به دنبال پاسخگویی به نیازهای کشاورزان برای عرضه مداوم انواع بذر بهبود یافته با کیفیت بالا و قیمت مناسب است.

کشاورزی بذر سبزیجات فرصت‌های شغلی فراوانی را برای کمک به افزایش درآمد جوامع کشاورزی فراهم می‌کند و همچنین پتانسیل فوق‌العاده‌ای برای پیشبرد رشد کلی کشاورزی دارد.

به گفته وزارت زراعت، تولید و توزیع بذر با کیفیت در بخش عمومی در مقایسه با تقاضا ناکافی است.

یک سیستم بازاریابی کارآمد نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می کند زیرا باعث تحریک تولید، جلوگیری از نوسانات غیرضروری در تولید و قیمت ها و کاهش هزینه های تولید و سهم ناعادلانه درآمد می شود.

با این حال، برای دستیابی به این مزایا، سیستم بازاریابی و فناوری بازاریابی باید همگام با فناوری تولید و توسعه اجتماعی-اقتصادی کشور باشد.

تجربه بسیاری از کشورها نشان می دهد که در غیاب یک سیستم بازاریابی کارآمد، توسعه کشاورزی نمی تواند در تحریک تولید و کمک به ثبات قیمت پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد.

فقدان تولید، عرضه ناکافی بذرهای با کیفیت و ساختارهای حاکم ضعیف شناسایی شده است که به کارایی ضعیف بازاریابی و در نتیجه عملکرد نامطلوب سیستم بازاریابی کمک می کند.

بهبود سیستم بازاریابی بذرهای گیاهی برای دستیابی به تولید بهتر در کشور مهم است که به نوبه خود به حفظ کیفیت تولید برای صادرات نیز کمک می کند.

بخش خصوصی بازیگر اصلی در بخش بذر است که تحت سلطه هیبریدها است.

اخیراً، تلاش‌ها برای صادرات محصولات کشاورزی ممکن است به دلیل فقدان موضوع کیفیت موفق نباشد.

بهبود محیط اقتصادی برای تولید و توزیع بذر سبزیجات در بنگلادش برای بهبود استاندارد زندگی کشاورزان و همچنین برای توسعه اقتصادی بنگلادش مهم است.

برخلاف توجهی که به سایر عملیات‌های صنعت بذر می‌شود، پیچیدگی‌های هماهنگی سیستم‌های توزیع موفق بذر سبزیجات، به ویژه برای کشاورزان در مقیاس کوچک، اغلب نادیده گرفته شده است.

جنبه‌های فیزیکی پردازش و ذخیره‌سازی بذر بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گرفته است تا مشکلات مدیریتی دشواری که در نظارت بر فروش و تحویل وجود دارد.

با این حال، شرایط واقعی تولید و توزیع بذر سبزیجات برای تولیدکنندگان روشن نشده است، از این رو اهداف این تحقیق عبارت بودند از:
برای بررسی شیوه های بازاریابی فعلی کشاورزان و فروشندگان بذر سبزیجات.

بررسی تمایلات رفتاری بازاریابی کشاورزان و فروشندگان بذر سبزیجات.

تجزیه و تحلیل وضعیت سود و زیان دانه های نباتی.