بذر یونجه درجه یک سبب ریزش پشم های گوسفندان می شود

نشان داده شده است که بذر یونجه درجه یک به کاهش کلسترول کمک می کند و همچنین ممکن است برای مدیریت قند خون و تسکین علائم یائسگی مفید باشد.

مردم همچنین آن را مصرف می کنند زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و همچنین مواد مغذی مانند ویتامین K، مس، فولات و منیزیم است. یونجه نیز بسیار کم کالری است.

همانطور که گفته شد، برخی از افراد ممکن است نیاز به اجتناب از یونجه داشته باشند، از جمله آنهایی که باردار هستند.

کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند و کسانی که دارای اختلالات خود ایمنی هستند.

حتی اگر تحقیقات بیشتری با کیفیت بالا در مورد یونجه مورد نیاز است، اما به عنوان یک غذا یا مکمل برای ارتقای سلامتی، نویدبخشی زیادی را نشان می دهد.

بذر

یونجه گیاهی گلدار از خانواده نخود فرنگی است. این گیاه در سراسر جهان رشد می کند. از برگ ها، جوانه ها و دانه های آن در برخی فرهنگ ها برای تهیه دارو استفاده شده است.

یونجه به شکل سبزی خشک، چای و کپسول عرضه می شود. تقریباً در هر داروخانه یا سوپرمارکتی یافت می شود.

یونجه سرشار از ویتامین‌های A، C، E و K است. افرادی هستند که معتقدند می‌توان از یونجه برای سالم‌تر و قوی‌تر جلوه دادن موها استفاده کرد.

برخی ادعا می کنند که می تواند ریزش مو را در صورت استفاده به عنوان مکمل متوقف کند.

با این حال، تحقیقات زیادی در مورد اینکه چگونه و آیا یونجه واقعا می تواند به سلامت کلی مو کمک کند، روی انسان یا حیوان انجام نشده است.

یونجه به عنوان یک “ابر غذا” در نظر گرفته می شود زیرا سرشار از ویتامین هایی است که بدن شما برای تولید سلول های جدید و تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیاز دارد.

ریشه های عمیق آن به آن اجازه می دهد تا در حین رشد، ویتامین های زیادی را جذب کند.