خوردن بادام زمینی در شیراز با فالوده توصیه می شود

برای کاهش خطر سکته مغزی، به ایجاد تغییرات لازم در شیوه زندگی از جمله خوردن بادام زمینی در شیراز کمک می کند تا سیگار را ترک کنید، رژیم غذایی سالم داشته باشید و تمرینات بدنی منظم داشته باشید.

برخی از شایع ترین عوامل خطر سکته مغزی عبارتند از بیماری قلبی، سیگار، دیابت، فشار خون بالا، آنوریسم مغزی، چاقی و استفاده از داروهای ضد بارداری خوراکی.

همچنین به مصرف غذاهای سالم مانند بادام زمینی کمک می کند.

یک مطالعه استرالیایی در سال 2005 نشان داد که خوردن بادام زمینی و غلات کامل می تواند به طور قابل توجهی از سکته مغزی و بیماری قلبی محافظت کند.

مشخص نیست که بادام زمینی و سایر محصولات غذایی دانه سوراخ چگونه می توانند از سکته مغزی و بیماری قلبی جلوگیری کنند، اما کارشناسان معتقدند که فیبر، منیزیم، ویتامین های B و ویتامین E نقش مهمی در این موضوع دارند.

بادام زمینی

اعتقاد بر این است که اینها اثرات مثبتی بر فشار خون و سطح کلسترول دارند.

خوردن یک رژیم غذایی سالم که دارای چربی و کلسترول کم است می تواند به طور قابل توجهی خطر سکته مغزی و بیماری قلبی را کاهش دهد.

بادام زمینی که سرشار از فیبر، منیزیم، ویتامین های گروه B و ویتامین E است، با اثرات مفیدی که بر کلسترول و فشار خون دارد، می تواند از سکته مغزی جلوگیری کند.

دانشمندی گزارش می دهد که تقریباً 150000 آمریکایی هر ساله به سرطان کولورکتال مبتلا می شوند.

به گفته ویکی پدیا، این شکل از سرطان با رشد غیرطبیعی سلول در روده بزرگ یا رکتوم مشخص می شود که می تواند به سایر قسمت های بدن گسترش یابد.

مطالعه منتشر شده ای نشان می دهد که مصرف منظم بادام زمینی می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را در بین زنان کاهش دهد.

محققان دریافتند که اتی اکسیدان های موجود در بادام زمینی “اثر ضد سرطان زایی بر خطر سرطان روده بزرگ” دارند.