خوردن ترشک آلبالو به رفع نفخ معده کمک می کند

آلبالو که برای تهیه آب آلبالو و ترشک آلبالو استفاده می شود، به دلیل دارا بودن آنتوسیانین های قوی، دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد دیابتی، ضد التهابی و ضد چاقی قوی است.

در حالی که فواید آلبالو بسیار زیاد است، طعم تند ترش آن باعث می شود افراد از خوردن آن مستقیماً از کاسه دوری کنند.

با این حال، این میوه فصلی ریز و قرمز روشن برای تهیه کیک های خوشمزه، کرامبل، مربا، شربت میوه و کنسانتره استفاده می شود.

آلبالو که به نام گیلاس ترش نیز شناخته می شود، میوه یک درخت کوچک (Prunus cerasus) بومی اروپا است که اکنون در سراسر جهان رشد می کند.

مربوط به درخت گیلاس شیرین است و هم از نظر ظاهر و هم از نظر میوه شبیه است. با این حال، اگرچه هر دو گونه میوه‌های کوچک و قرمز رنگ رشد می‌کنند، اما درخت آلبالو نسبت به نام خود اسیدی‌تر و ترش‌تر است.

ترشک

فصل برداشت آلبالو کوتاه است و به همین دلیل اغلب در قفسه های مغازه ها به جای تازه، منجمد یافت می شوند.

بر اساس پایگاه داده ملی مواد مغذی USDA، آلبالو حاوی ویتامین های A و C و مقادیر کمی سدیم، پروتئین، کلسیم، فولات و آهن است.

گیلاس تازه حاوی تقریباً 50 کالری در هر 100 گرم است و تقریباً از 4٪ کربوهیدرات تشکیل شده است. آنها سرشار از آنتوسیانین های ضد سرطان هستند، رنگدانه ای طبیعی که به گیلاس رنگ قرمز یاقوتی می دهد.

گزارشی که در مجله Biomedicine and Biotechnology منتشر شده، بیان می‌کند که آلبالو حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند اسید الاژیک و کورستین است که نشان داده است سلول‌های سرطانی را جدا کرده و با آنها مبارزه می‌کند.

آنها همچنین منبعی برای ملاتونین هستند که ممکن است به محافظت از بدن در برابر سرطان سینه کمک کند.

این آنتی اکسیدان ها قادر به جستجو و خنثی کردن رادیکال های آزاد و سایر مواد ناخواسته هستند که می توانند منجر به التهاب و بیماری مزمن شوند.