خوردن روغن کنجد خارجی به درمان چربی دور قلب کمک می کند

در یک مطالعه موش، درمان موضعی با روغن کنجد خارجی ازن دار با سطوح بالاتر کلاژن در بافت زخم مرتبط بود. کلاژن یک پروتئین ساختاری است که برای بهبود زخم ضروری است.

مطالعات دیگر نشان داده اند که درمان موضعی با روغن کنجد زمان سوختگی و بهبود زخم را در موش کاهش می دهد، اگرچه تحقیقات انسانی در این زمینه وجود ندارد.

توانایی این روغن در سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها و سوختگی ها را احتمالاً می توان به خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن نسبت داد.

روغن کنجد یک محصول طبیعی است که ممکن است به بهبود زخم ها و سوختگی ها کمک کند. با این حال، تحقیقات محدود به مطالعات جوندگان است و تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است.

برخی تحقیقات نشان می دهد که روغن کنجد ممکن است از آسیب اشعه ماوراء بنفش محافظت کند که می تواند به پوست شما آسیب برساند. این اثر احتمالا تا حد زیادی به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن است.

روغن

در واقع این روغن توانایی مقاومت در برابر 30 درصد در برابر اشعه ماوراء بنفش را دارد، در حالی که بسیاری از روغن های دیگر مانند روغن نارگیل، بادام زمینی و زیتون تنها در برابر 20 درصد مقاومت می کنند.

چندین منبع ادعا می کنند که روغن کنجد می تواند یک ضد آفتاب طبیعی خوب باشد و دارای SPF طبیعی است.

با این حال، تحقیقات محدودی در مورد اثربخشی آن برای محافظت در برابر اشعه های قوی خورشید وجود دارد، بنابراین بهتر است از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

در حالی که روغن کنجد ممکن است توانایی دفع اشعه ماوراء بنفش را داشته باشد، شواهد محدودی برای حمایت از اثربخشی آن وجود دارد. هنوز هم بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید.

برخی مطالعات نشان داده اند که ماساژ با روغن کنجد ممکن است به کاهش درد بازو و پا کمک کند.