خوردن زعفران سحرخیز نیم مثقال از عوامل اصلی التهابات پوستی می باشد

ادویه زعفران آمریکایی از زعفران سحرخیز نیم مثقال تولید می شود و با رنگ قرمز روشن تر از زعفران واقعی مشخص می شود.

این دو اغلب برای اهداف مشابهی استفاده می شوند و زعفران ارزان قیمت آمریکایی گاهی اوقات به عنوان جایگزین یا برای تقلب زعفران واقعی استفاده می شود.

استفاده از زعفران در زمان مصر و روم باستان، زمانی که از آن برای پزشکی استفاده می شد، ردیابی شده است، اما بعدها به عنوان یک ادویه و رنگ ارزش یافت.

گمان می رود که کلمه زعفران از کلمه عربی زعفران به معنای زرد گرفته شده باشد.

منابع دیگر نشان می‌دهند که نام «کروکوس» ریشه در اساطیر یونانی دارد که بر اساس آن قطرات خون «کروکوس» دوست هرمس بر روی گل یک گیاه می‌ریزد و کلاله‌های مشخصه گل زعفران را ایجاد می‌کند.

زعفران به‌طور سنتی برای خواص آرام‌بخش، قاعدگی، محرک (اشتهاآور)، تقویت‌کننده قوای جنسی، معرق و ضدافسردگی و برای انواع مختلفی از بیماری‌ها از جمله گرفتگی عضلات، آسم، اختلالات قاعدگی، بیماری‌های کبدی و درد استفاده می‌شده است.

زعفران

از قرن 17 تا 19، زعفران در ترکیبات مختلف مواد افیونی، از جمله لودانوم و “قطره سیاه” برای تسکین درد گنجانده شد.

مونوگراف ها زعفران را برای استفاده در گرفتگی عضلات و آسم منفی ارزیابی کردند. ثبت اختراعات مختلفی برای زعفران در ترکیب با سایر عوامل وجود دارد.

کلاله های C. sativus حاوی رنگدانه اولیه کروسین و همچنین رنگدانه های آنتوسیانین، آلفا و بتا کاروتن و زآگزانتین و ویتامین های ریبوفلاوین و تیامین است.

مشتقات اصلی کاروتنوئید موجود در زعفران عبارتند از کروستین، پیکروکروسین و سافرانال. طعم مشخص ادویه به گلیکوزید پیکروکروسین نسبت داده می شود.

در حالی که سافرانال جزء اصلی ترکیبات خوشبو کننده در نظر گرفته می شود که از طریق هیدرولیز picrocrocin به دست می آید.

کروسین مخلوطی از گلیکوزیدها است: کروستین، یک لیپید ترپن دی کربوکسیلیک، و آلفا کروسین، استر دیجنتیوبیوز کروستین.