درست کردن ژله آماده مجلسی وحشتناک برای جشن هالووین خبرساز شد

این یک فرآورده غذایی است که از مایع، یعنی شیره، جوشانده و غیره و غلیظ‌کننده‌هایی ساخته می‌شود که قوام مناسبی به آن می‌دهد. برای تهیه ژله از دو عامل ژل کننده اصلی استفاده می شود: 

ژلاتین گوشت خوک و گاو و آگار. ژلاتین ماده ای است که به طور طبیعی در پوست، استخوان ها و غضروف ها وجود دارد، از هیدرولیز به دست می آید و آگار محصولی با منشأ گیاهی است که در یکی از گونه های درختان هندی موجود است.

تاریخچه ژله

تاریخچه ژله آماده مجلسی نسبتا کوتاه است، زیرا تنها به قرن 19 برمی گردد، اولین مبتکر و مخترع آن پیتر کوپر یک کارآفرین آمریکایی بود، با این حال، محصول او به رسمیت شناخته نشد، ژله واقعی را فقط می توان اختراع نامید.

پرل وایت که به اجبار ملاحظات مالی اختراع خود را فروخت. در ابتدا ژله تولید شده به صورت صنعتی تنها در 4 طعم موجود بود.

انواع ژله و کاربرد آن

ژله را می توان اساساً به دلیل هدف و هدف تقسیم کرد، برخی از آنها یک دسر شیرین هستند که تاج یک وعده غذایی را تشکیل می دهند، در حالی که برخی دیگر یک میان وعده در بیش از یک مهمانی هستند.

ژله های شیرین

ژله های شیرین به خودی خود یک دسر عالی و سالم هستند. ژله های تولید شده صنعتی حاوی مواد شیمیایی و رنگ هستند. 

ژله خانگی از مواد طبیعی، آب میوه و ژلاتین منتخب ژله با میوه های تازه به ویژه زغال اخته، خامه فرم گرفته، خامه، آجیل و میوه های خشک ، بستنی یا شکلات مصرف می شود. اغلب اوقات، ژله ها نیز نقطه اوج کیک های میوه ای یا چیزکیک هستند. 

اما هنگام تهیه چنین کیک هایی باید به خاطر داشت که کیوی میوه ای است که آب آن را درست می کندژله هرگز خوب یخ نمی زند. 

وقتی صحبت از ژله می شود، نمی توانید آب نبات های بسته بندی شده آماده را فراموش کنید، مانند ژله در شکلات یا ژله ای که با شکر کریستالی پوشانده شده است.

ژله های شور

ژله های نمکی همیشه در غذاهای لهستانی جایگاه شریفی را به خود اختصاص داده اند، اما در دوران جمهوری خلق لهستان محبوبیت خاصی پیدا کردند. 

ژله های شور معمولاً بر اساس گوشت تهیه می شوند ، مخصوصاً ساق و زانو خوک یا گوشت مرغ . ژله عالی m با افزودن ماهی آب پز از جمله کپور و ماهی کاد تهیه می شود. 

ژله ، در این مورد بیشتر ژله، یک محصول جهانی است که می توان از آن برای پوشاندن انواع محصولات مانند گوشت خوک پخته یا آب پز ، ژامبون کنسرو استفاده کرد.و ما همیشه یک میان وعده عالی برای مهمانی ها، به خصوص آنهایی که الکل دارند، ایجاد خواهیم کرد.

خواص ژله

ژله شیرین نه تنها یک دسر خوش طعم است، بلکه یک دسر سالم نیز هست ، زیرا تا زمانی که مقدار زیادی خامه یا خامه به آن اضافه نکنیم، دسر کم کالری است. 

علاوه بر این، انواع ژله ها تاثیر مثبتی بر وضعیت پوست، مو و ناخن دارند. ژله شور ، مخصوصا ژله ای که از پای خوک درست می شود، حاوی کلاژن طبیعی است که تولید مایع سینوویال را افزایش می دهد.