دزدیدن فرش ماشینی 6 متری مشهد اردهال منجر به مرگ 3 نفر شد!!

اولین کاری که می توانید انجام دهید تا کاملا حرفه ای به نظر برسید و فرش دستباف را به راحتی از ماشینی تشخیص دهید، دقت ظاهری این دو نوع فرش است.

فرش ماشینی 6 متری مشهد اردهال به دلیل استفاده از مواد مصنوعی در بافت خود (پلی استر، اکریلیک، ابریشم مصنوعی، نایلون و …) بازتاب حرارت و انعکاس نور بیشتری دارند.

و در واقع وقتی به فرش های ماشینی نگاه می کنید، نوعی درخشش را در آنها می بینید.

اما در رنگ فرش های دستباف به دلیل استفاده از مواد طبیعی مانند روناس، جرقه، پوست پیاز، نیل و … کیفیت و سلامت رنگ ها بسیار بالاتر است اما به اندازه ماشینی نور را منعکس نمی کند.

فرش های ساخته شده، اگر دوست دارید در مورد رنگ های طبیعی بیشتر بدانید اینجا را کلیک کنید.

از طرفی برای سهولت در شناسایی فرش دستباف می توانید به ابعاد فرشی که قصد خرید آن را دارید توجه کنید:

فرش های دستباف اصولاً در ابعاد کوچک بافته می شوند که اگر به آنها دقت کنید احتمالاً خطاهای سایز بندی را مشاهده خواهید کرد که کاملاً طبیعی است زیرا وقتی کاری را با دست انجام دهید قطعاً خطاهای انسانی را در آنها خواهید دید.

اما تعداد این خطاها تا حدودی قابل قبول است.

اما وقتی به فرش‌های ماشینی نگاه می‌کنید، به وضوح می‌توانید تعادل ابعاد و اندازه‌ها را در آن‌ها مشاهده کنید و همچنین ابعاد بافته شده اغلب در حجم زیاد است.

الیاف مورد استفاده برای شناسایی فرش دستباف
فرش دستباف را تشخیص دهید

اگر در زمینه فرش دستباف فعالیت می کنید، احتمالا با این صحنه مواجه شده اید که یک حرفه ای در ابتدای دیدن فرش، قبل از هر کاری چندین بار فرش را لمس می کند.

بسیاری از ما در مورد ترسیم تصویری از خود، نگرش آرامی داریم.

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، الیاف فرش ماشینی مصنوعی است و به همین دلیل است که فرش ماشینی هرگز نمی تواند لطافت فرش دستبافتی را که از الیاف طبیعی ساخته شده اند، پیدا کند.

از پشم، پنبه و ابریشم استفاده می کند که با دست زدن به فرش ها قابل تشخیص است.

از طرفی فرش های دستبافت به دلیل اینکه دستبافت هستند، گاهی اوقات زبری کمی روی سطح خود دارند که با دست قابل لمس است، در حالی که در فرش های ماشینی این مسائل را نخواهید دید، زیرا خطای ماشینی بسیار کمتر است.

از انسان است.

بیشتر بخوانید: فرش لیلیان | مهم ترین ویژگی ها را بشناسید

پشت فرش را بررسی کنید
گزینه سومی که می توانید برای تشخیص فرش دستباف و ماشینی استفاده کنید و می تواند به شما کمک زیادی کند، بررسی پشت هر دو نوع فرش است.

وقتی فرش دستباف دارید قطعا گره های به کار رفته در فرش شما می تواند از نظر اندازه، نظم و یکنواختی کمی متفاوت باشد، همین موضوع در سطح پشتی فرش خود را نشان می دهد.

در واقع پشت فرش های دستباف سطحی دارید که کمی نامتقارن و نامنظم است در حالی که پشت فرش های ماشینی سطحی یکنواخت می بینید که تمام گره ها با پشت هارمونیک خاصی در کنار هم قرار گرفته اند.