ربوده شدن چرم زنانه ای که از طلا گران تر بود خبر داغ این روزهای رسانه

چرم دانه ای، یا چرم دانه ای، محبوب ترین نوع چرم طبیعی است. صاف با درخشندگی جزئی است. یک طرف چرم دباغی شده، رنگ می شود و سپس با لایه ای از موم پوشانده می شود.

سطح نرمی دارد که هر گونه خط و خش روی آن قابل مشاهده است. این چرم به پولیش منظم یعنی گریس نیاز دارد.

اغلب برای این کار از پوست گاو استفاده می شود. لایه ای از موم و اشباع مناسب این ماده را در برابر رطوبت و کثیفی مقاوم می کند. هر چرم باید از تماس با آب محافظت شود مخصوصاً آغشته نشده باشد.

چرم زنانه دانه ای را می توان در رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد. اغلب برای تولید کفش‌هایی مانند راهبان با سگک مانند مدل هیدالگو به رنگ مشکی یا گیلاسی یا کفش‌های غیررسمی قهوه‌ای برکلی و همچنین آکسفورد کلاسیک کندال در سایه قهوه‌ای روشن از آن‌ها استفاده می‌شود.

در Lancerto، ما همچنین دستکش‌های چرمی کامل (مثلاً مدل Touch )، کمربندهایی مانند کمربند دو طرفه هارولد 4 در 1، و ژاکت‌ها ( مدل Baltivia ساخته شده از پوست گوسفند) را نیز می‌سازیم. نگاهی به مجموعه کیف پول های مردانه ما از چرم طبیعی بیندازید.

با پانسمان داخل درم حیوان ساخته می شود. جیر ساختار ایتالیایی مشخصی دارد، اگرچه اغلب با نوبوک اشتباه گرفته می شود. از نظر فنی در این نوع چرم، دانه ها در حین فرآوری حذف شده و سطح آن سمباده می شود.

 

چرم جیر چسبانده نمی شود، بلکه فقط آغشته می شود. روند تمیز کردن جیر نیز کاملاً متفاوت است برای این کار از یک برس لاستیکی یا سیمی مخصوص استفاده می شود. جیر تماس با آب را دوست ندارد، بنابراین برای باران چندان مناسب نیست.

جیر برای ساخت کفش، ژاکت، کیف دستی، دستکش و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. این چرم نرم، سبک و قابل کشش است. خراش یا لک بسیار کمتر روی آن دیده می شود. در لانسرتو کفش‌های کتانی جیر تری ، یوکاتان  یا جرالد را پیدا خواهید کرد.

همانطور که اشاره کردیم، جیر اغلب با نوبوک اشتباه گرفته می شود. این نیز از دسته چرم های خشن است. نوبوک شمع بسیار کوتاه تری دارد، زیباتر و نجیب تر از جیر است.

از نظر فنی چرم دانه ای است اما کاملاً بدون دانه نیست. لایه بیرونی پوست در اینجا سنباده می شود، نه لایه داخلی.

نوبوک همچنین تماس با آب را دوست ندارد. چسبانده نمی شود، بلکه فقط آغشته می شود، ترجیحاً با آماده سازی اسپری.

کفش ها اغلب از نوبوک ساخته می شوند، به عنوان مثال چکمه های هارلو چلسی از Lancerto. این چرم را می توان در رنگ های مختلف رنگ آمیزی کرد.