رفع مشکلات ریه در یک ساعت از طریق بخاری گازی فن دار و بخاری هیزمی دست دوم

Ostro و همکاران 30 ارتباطی بین استفاده گزارش شده از اجاق گاز و خس خس و سرفه متوسط تا شدید در بزرگسالان مبتلا به آسم بین 18 تا 70 سال یافتند.

هیچ طبقه بندی بر اساس سن وجود نداشت و بنابراین تعیین اینکه آیا بزرگسالان مسن تر از بزرگسالان جوانتر مستعدتر بودند یا خیر دشوار است.

عدم استفاده از بخاری گازی فن دار و افزایش احتمال علائم با استفاده از UFGH بیشتر در مقایسه مشاهده شد، اگرچه خس خس سینه نیز در مقایسه با سایر استفاده از بخاری افزایش یافت.

شواهدی وجود داشت که استفاده از بخاری (UFGH و غیره) با افزایش تنگی نفس همراه بود و بنابراین، عوامل دیگری مانند دمای داخل خانه ممکن است مهم باشند.

با این حال، برای خس خس سینه و تنگی نفس، پاسخ مواجهه با ساعت ها UFGH، اما نه استفاده از بخاری دیگر، مشهود بود، که نشان می دهد انتشار گازهای گلخانه ای از این بخاری ها ممکن است مهم باشد.

انتشار آلاینده‌های احتراق بخاری نفتی از UFGHها می‌تواند در طول کارکرد دستگاه بالا بماند.

بخاری گازی فن دار

با این حال، اگر مردم از اثرات بهداشتی استفاده از UFGH ها آگاه بودند، احتمال استفاده از این نوع گرمایش کمتر می شد.

در مطالعه بخاری نفتی جدید با کاهش کوچک اما قابل توجهی در عملکرد ریه مرتبط با استفاده از UFGH وجود داشت.

این شامل کاهش تغییرات صبح تا عصر در PEF و FEV1 در روزهایی بود که UFGH ها استفاده می شدند در مقایسه با روزهایی که از بخاری های دیگر استفاده می شد یا گرمایش وجود نداشت.

همچنین کاهش اندکی در عملکرد ریه صبحگاهی (PEF و FEV1) وجود داشت که با افزایش ساعات استفاده از UFGH مرتبط بود، اما نه با افزایش ساعات استفاده از بخاری دیگر.

داده ها در مورد اثر NO2 بر عملکرد ریه متناقض هستند.

برخی از مطالعات اپیدمیولوژیک کاهش کوچک اما قابل توجهی در عملکرد ریه مرتبط با قرار گرفتن در معرض NO226 یا وسایل گازسوز گزارش کرده اند، در حالی که برخی دیگر هیچ ارتباطی پیدا نکرده اند.

اثر تغییر متقابل نتایج استفاده از بخاری هیزمی دست دوم تا حدی با مطالعه Ng و همکاران 26 مطابقت دارد که کاهش PEF (3.4٪) را در زنان غیرسیگاری مبتلا به آسم پس از پخت و پز در اجاق گاز گزارش کردند.

با این حال، آن مطالعه کاهش واقعی عملکرد ریه را نشان داد، در حالی که ما شاهد کاهش کاهش عملکرد ریه صبح تا عصر در مقایسه با عدم استفاده از بخاری و سایر بخاری ها بودیم.

  • منابع:
    1. Unflued gas heaters and respiratory symptoms in older people
  • تبلیغات: 
    1. درک رابطه بین متغیرهای فرآوری و کیفیت ماکارونی
    2. روشهای جدید برای کاشتن هویچ را می دانید؟
    3. کیف چرمی که جایگزین خوبی به جای چرم طبیعی می باشد
    4. مشخصات دوران ماقبل تاریخ پسته تمدنهای گذشته