روزانه یک شکلات خارجی اسنیکرز بخورید تا از استرس و مشکلات عصبی رهایی پیدا کنید

4000 سال پیش نوشیدن شکلات شناخته شده بود. ساکنان باستانی مکزیک امروزی معتقد بودند که این نوشیدنی از خدای Quetzalcoatl آمده و خواص معجزه آسایی را به آن نسبت می دهند.

شکلات در واقع به شما انرژی می دهد و خلق و خوی شما را بهبود می بخشد. تاریخچه شکلات، انواع و خواص آن را بررسی کنید.

تاریخچه شکلات

تاریخچه شکلات خارجی اسنیکرزحدود 4000 سال قدمت دارد. همه چیز در آمریکای شمالی، در مکزیک کنونی آغاز شد. اولمک ها احتمالا اولین کسانی بودند که از شکلات استفاده کردند. آنها شکل مایع را ترجیح می دادند – نوشیدن شکلات در طول مراسم و به عنوان دارو استفاده می شد.

ما در مورد سنت های مایاها بیشتر می دانیم که دانه های بوداده و آسیاب شده را با آب و آرد ذرت مخلوط می کردند و نوشیدنی را با فلفل میل می کردند.

سپس آن را از ظرفی به ظرف دیگر می ریختند تا کف مشخصی به دست آید. این نوشیدنی را xocolatl می نامیدند که به معنی «آب تلخ» است.

در قرن پانزدهم، آزتک ها برای دانه های کاکائو ارزش زیادی قائل بودند که از آن به عنوان ارز استفاده می کردند. آنها معتقد بودند که شکلات هدیه ای از خدای Quetzalcoatl است که به عنوان خالق جهان و خورشید باد شناخته می شود.

بنابراین، شکلات نه تنها به عنوان یک نوشیدنی با طراوت یا یک داروی تقویت کننده جنسی، بلکه به عنوان یک نوشیدنی مقدس برای تقویت رزمندگان قبل از رویارویی با دشمن مورد استفاده قرار می گرفت.

چگونه شکلات وارد اروپا شد؟

هیچ نسخه واحدی از این داستان وجود ندارد، اما محتمل ترین آن مربوط به هرنان کورتس، فاتح معروف به فاتح مکزیک است. او که به دنبال طلای آزتک بود، یک کاسه شکلات از بومیان دریافت کرد.

او که شیفته طعم بود، ظاهراً آن را در حدود سال 1528 به اسپانیا آورد. با این حال، از آنجایی که برای اکثر مردم خیلی تلخ بود، آن را با شکر و عسل به شکل نوشیدنی سرو می کردند.

شکلات تنها در سال 1615 به لطف آن اتریش، دختر فیلیپ سوم پادشاه اسپانیا که با پادشاه فرانسه لوئی سیزدهم ازدواج کرد، به سالن های همسایه فرانسه رسید. از آنجا به بریتانیای کبیر و به تدریج به سایر کشورهای اروپایی گسترش یافت.

فرآیند تولید دستی شکلات زمان بر بود که منجر به قیمت بالای آن شد. بنابراین، برای مدت طولانی شکلات در میان نخبگان ثروتمند محبوب بود. نوشیدن یا خوردن شکلات شیک بود، شیک پوش، خوش سلیقه. مهمتر از همه – غیرقابل دسترس برای دهقانان و مردم شهر.