روغن زیتون اصل طارم را به عنوان روان کننده شکم می توان استفاده کرد

به دلایل خوبی زیادی که روغن زیتون اصل طارم دارد، برای سلامت قلب در نظر گرفته می شود.

در مطالعه PREDIMED که اغلب مورد استناد قرار گرفته است، افرادی که رژیم غذایی مدیترانه ای شامل 4+ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر در روز مصرف می کردند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از قلبی بودند.

این بیماری حدود 30 درصد کمتر از افرادی بود که رژیم غذایی کم چرب داشتند. EVOO همچنین با بهبود سطح کلسترول و کاهش فشار خون مرتبط است.

اسید اولئیک (فراوان ترین MUFA در تمام گریدهای روغن زیتون) و پلی فنل های مختلف با توجه به توانایی آنها در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو و تغییر سطح کلسترول در جریان خون، احتمالاً مورد تشکر قرار می گیرند.

اما لازم نیست روزانه بیش از 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون مصرف کنید تا از فواید آن بهره مند شوید.

روغن

در واقع، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) می گوید شواهد معتبری برای حمایت از این ادعا وجود دارد که مصرف 1 ½ قاشق غذاخوری روغن های غنی از اسید اولئیک، از جمله روغن زیتون، ممکن است خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد.

به شرطی که جایگزین چربی ها شود. روغن هایی که چربی اشباع شده بیشتری دارند و تعداد کل کالری مصرفی شما در روز را افزایش نمی دهند.

در حالی که هیچ غذایی یک گلوله جادویی برای پیشگیری از سرطان نیست، مصرف روغن زیتون ممکن است یکی از دلایلی باشد که میزان سرطان در کشورهای مدیترانه ای کمتر است.

یافته‌ های یک مطالعه اخیر در سال 2020 نشان می‌دهد که روغن زیتون فرابکر باعث ایجاد تغییراتی در باکتری‌های روده می‌شود که با پیشگیری از سرطان کولورکتال مرتبط است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که زنانی که بیشترین روغن زیتون را مصرف می کنند، در معرض خطر کمتری برای سرطان روده بزرگ و سرطان سینه قرار دارند.

چندین ترکیب روغن زیتون دارای خواص ضد سرطانی هستند، از جمله اسید اولئیک، هیدروکسی تیروزول، اولئوکانتال، فیتواسترول ها و اسکوالن.