سماق قرمز برای لاغری منبع اصلی رنگ قرمز برای تولید رنگ مو

اثر محافظتی سماق قرمز برای لاغری روی پوست را نمی توان نادیده گرفت. به طور سنتی برای مراقبت از زخم استفاده می شد. تحقیقات مدرن تایید کرد که سماق نقش جالبی در سلامت پوست دارد.

سماق به مهار رشد سلول های بد یا کشتن سلول های آسیب دیده پوست کمک کرد. این کار در برابر التهاب و آسیب خورشید محافظت می کند.

استفاده از سماق ممکن است یک راه عالی برای “خوردن ضد آفتاب خود” باشد.

چندین مطالعه نشان داده اند که سماق به جلوگیری از رشد و گسترش تومورها کمک می کند. یک مطالعه اخیر در سال 2021 در Bioscience Reports به بررسی تأثیر سماق بر سرطان پرداخت.

محققان دریافتند سماق به طور قابل توجهی از رشد و سلامت سلول های سرطانی جلوگیری می کند.

مطالعات متعددی به فواید سماق برای کلسترول پرداخته اند. یک مطالعه در سال 2018 در پزشکی یکپارچه نشان داد که سماق کلسترول خوب را افزایش می دهد.

سماق

مطالعه دیگری در سال 2018 روی حیوانات به این نتیجه رسید که سماق ممکن است به محافظت از قلب کمک کند. با این حال، کلسترول بالا لزوما چیز بدی نیست، و سطوح پایین آن می تواند باعث دردسر شود.

اگرچه نتایج قطعی نیستند. یک متاآنالیز در اواخر همان سال نشان داد که شواهد متفاوت است. آنها به این نتیجه رسیدند که برای دانستن فواید سماق بر سلامت قلب به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

در حالی که سماق نویدبخش کلسترول است، تصور می شود سماق به سطح انسولین و دیابت نیز کمک می کند.

ترکیه سال‌هاست که از سماق به عنوان یک درمان طبیعی دیابت استفاده می‌کند، یکی دیگر از درمان‌های طبیعی که توسط تحقیقات تایید شده است.

سماق همچنین به سطح انسولین و آنزیم های کبدی در بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب کمک می کند.

یک مطالعه در سال 2020 نشان داد زنانی که سماق مصرف می‌کردند، چربی بیشتری نسبت به رژیم غذایی خود از دست دادند.