سمی کردن شیره انگور در مشهد جان 120 زائر عرب را گرفت

انگور میوه ای کوچک، گرد، بنفش یا سبز کم رنگ است. امروزه سالانه 72 میلیون تن انگور در سراسر جهان کشت می شود. ایران یکی از تولیدکنندگان اصلی میوه انگور است و می توان از انگور غذاهایی با ارزش غذایی بالا را جایگزین مواد غذایی پرقند کرد. 
از انگور برای تهیه محصولات مختلفی مانند کشک، سرکه و ملاس انگور استفاده می شود.
شیره انگور در مشهد از جوشاندن انگور، جدا کردن پوست آن، فشار دادن آن از صافی برای استخراج شیره و افزودن شکر به دست می آید. مانند سایر ملاس های میوه ای، استفاده رایج از ملاس انگور به عنوان رویه کیک های شیرین، مانند پنکیک یا وافل است.

ملاس انگور خواص غذایی زیادی دارد. این محصول مایع چسبناک شیرین سرشار از انرژی، کلسیم و آهن است. خواص آن شامل آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A، C و B و مواد معدنی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم و منیزیم است.

ملاس انگور با حرارت دادن انگور در آب، مخلوط کردن انگور، فشار دادن مخلوط از طریق فیلتر برای صاف کردن هسته‌ها و قسمت‌های نامحلول انگور، و سپس تبخیر آبی که داخل آن ریخته شده است.
به دست می‌آید. چیزی که برای شما باقی می ماند شهد است که حاوی ویتامین ها و مواد معدنی انگور است. در مخازن خیساندن، مجهز به همزن و پیچ خروجی، انگور دوباره هیدراته می شود.

بسته به ظرفیت مورد نیاز، انگورهای خیس‌شده به دستگاه سنگ‌زنی Super Creamer یا Jumbo Creamer ارسال می‌شوند که جداسازی تمیز سنگ‌ها از خمیر و ملاس را تضمین می‌کند. 
قبل از فیلتر شدن محصول، آن را در مبدل حرارتی صفحه ای ترموفلش پاستوریزه کنید. این دستگاه در چندین سایز تولید می شود و می توان آن را روی اسکیت نصب کرد. 
ملاس انگور با فیلترهای دوار خلاء با پیش پوشش کیزلگور شفاف می شود. به عنوان جایگزین فیلتر خلاء می توان از اولترافیلتراسیون استفاده کرد.