سیم و کابل کرمانشاه که در سانحه آتش سوزی آسیب ندید

پلی پروپیلن موجود در سیم و کابل کرمانشاه چگالی کمتری نسبت به رزین های پلی اتیلن دارد. خواص شیمیایی و الکتریکی و الکتریکی این پلیمر مشابه پلی اتیلن ها است.

مقاومت سیال آن تا حدودی برتر است. ثابت دی الکتریک آن تا حدودی کمتر از LDPE است. پلی پروپیلن به میزان قابل توجهی سخت تر و سفت تر از پلی اتیلن است.

همچنین انعطاف پذیری نسبتاً ضعیفی در دمای پایین دارد. می تواند توسط گرما و نور تجزیه شود مگر اینکه توسط آنتی اکسیدان ها محافظت شود.

نایلون معمولاً دارای درجه حرارت بالای 150 درجه سانتیگراد برای سرویس مداوم است. حد دمای پایین آن به ضخامت دیوار و قطر سازه بستگی دارد.

با افزایش هر دوی این پارامترها، حساسیت به ترک خوردن یا خم شدن در دماهای پایین نیز افزایش می یابد.

سیم

غیر قطبی است و خواص الکتریکی برجسته ای دارد. خواص الکتریکی خوب با مقاومت بسیار بالا در برابر مواد شیمیایی و دما ترکیب شده است:

عملیات سرویس تا 260 درجه سانتیگراد امکان پذیر است و انعطاف پذیری در دماهای بسیار پایین باقی می ماند.

پلیمرهای TFE مقاومت سیال بی نظیری دارند و فقط توسط فلزات قلیایی مانند باریم، سدیم، پتاسیم و فلوئور در دما و فشار بالا مورد حمله قرار می گیرند.

خواص دمای پایین FEP مشابه TFE است و منجر به درجه بندی -65 درجه سانتیگراد می شود. خواص مکانیکی و الکتریکی FEP نیز مشابه TFE است. با این حال، آنها در شرایط نامطلوب سریعتر خراب می شوند.

خلاصه زیر از استاتیک اولیه کابل ها برای کابل های کاملاً انعطاف پذیر و غیر قابل انبساط اعمال می شود اما شامل اصلاح برای کشش الاستیک است.

فرمول ها از معادله دیفرانسیل اساسی یک شکل کابل به دست می آیند.

اشتقاق معادلات کابل را غیر قابل امتداد در نظر گرفته است. در واقع، کشش در کابل آن را کش می دهد. کشش، در، نیمی از طول کابل ممکن است از تخمین زده شود.