شیلنگ گاز cng دلیل آتش سوزی پلاسکو

در این مقاله، پتانسیل تزریق ترکیبی CNG و بنزین بر روی یک موتور SI توربوشارژ 1.7 لیتری با پورت تزریق بررسی شده و بهترین نقطه عملکرد موتور برای بهترین بازده تبدیل مبدل‌های کاتالیزوری بررسی شده است.

گاز طبیعی فشرده (CNG) به عنوان سوخت جایگزین در موتورهای جرقه زنی برای بهبود مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای استفاده می شود.

از شیلنگ گاز cng برای انتقال گاز استفاده می نمایند.

بهبودها مزیت بیشتری در آلایندگی داشتند اما عملکرد موتور را کاهش دادند.

به عنوان یک جایگزین، CNG دارای عدد اکتان و مقاومت در برابر ضربه بالاتر نسبت به بنزین است و از این رو موتورهای اختصاصی CNG می توانند نسبت تراکم بالاتری داشته باشند و بنابراین راندمان مشخص شده بالاتری دارند.

موتور انژکتوری دوسوخت توربوشارژ، ترکیبی CNG و بنزینی، یک مفهوم جدید است که مزایای مستقیمی را در مورد خودروهای گازسوز یا بنزینی که به طور جداگانه بر روی هر سوخت کار می کنند، ارائه می دهد.

همچنین چشم اندازهای بسیار جالبی را برای رعایت مقررات انتشار آتی تنها با استفاده از یک کاتالیزور سه طرفه باز می کند، زیرا شرایط استوکیومتری احتراق در کل محدوده عملکرد موتور حفظ می شود.

نتایج نشان می‌دهد که تزریق ترکیبی بنزین و CNG از نظر مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای و دی اکسید کربن خام بسیار بهتر از حالت بنزین است.

با این حال، همانطور که انتظار می رود، انتشار NOx افزایش خواهد یافت.

با توجه به نتایج به دست آمده در 16.2 بار BMEP، 3000 دور در دقیقه شرایط بار کامل با 30 درصد کسر جرمی CNG، انتشار BSFC، CO و HC به ترتیب 16، 66 و 50 درصد نسبت به حالت تک بنزین بهبود یافته است.

مشخص شد که مخلوط سوخت 30٪ کسر جرمی CNG بهترین نقطه مبادله بین عملکرد موتور و تولید آلایندگی است.

همچنین کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت مشاهده شد.

آزمایش‌های بار کامل که با موتور توربوشارژ انجام شد، اثر هم‌افزایی بین دو سوخت را در شرایط بار کامل افزایش داد.