فوم صندلی 405 دلیل باخت تیم والیبال ایران

رفتار مکانیکی مواد پلی یورتان در طبیعت بسیار پیچیده است. برای مقدار کمی اثر کرنش، مانند مواد الاستیک به رفتار خود ادامه می دهد، اگرچه افزایش بیشتر در مقدار کرنش باعث افزایش تدریجی تنش ایجاد شده در داخل آن می شود. در پایان مرحله فشرده سازی، افزایش شدید سطح تنش را نشان می دهد.

غیرخطی بودن با ماهیت اتلاف انرژی وابسته به پسماند و نرخ کرنش مواد فوم پلی یورتان در تجزیه و تحلیل اجزای محدود صندلی ماشین [1] و اندازه گیری انحراف بار مواد فوم [2] نشان داده شد.

شبیه سازی با استفاده از LS DYNA برای به دست آوردن منحنی نیرو-انحراف برای بالشتک صندلی [3] برای نشان دادن ویژگی های استاتیکی و دینامیکی مواد فوم بالشتک انجام شده است.

فوم صندلی 405، صفحه پایه صندلی، بالشتک صندلی و یک دیسک دایره ای برای انجام کل آنالیز در نظر گرفته شده بود و بعداً نتایج با داده های تجربی مقایسه شد.

خواص مواد بالشتک صندلی تنها با اختصاص دادن چگالی و مدول یانگ ساده شده بود. تاثیر خواص مواد فوم صندلی در طول ارزیابی راحتی نشستن صندلی‌های خودرو [4] برای تداخل تماس و انتقال شتاب بین بدن انسان و صندلی نشان داده شده است. پارامترهای فیزیکی مختلف از جمله خواص مواد صندلی [5] در طول مطالعه توزیع فشار بین صندلی و جسم نشسته بررسی شده است. راحتی صندلی راننده عملاً در المان محدود [6] برای مشاهده توزیع فشار در داخل صندلی با توجه به شیب صندلی شبیه‌سازی شد. مدل صندلی ساده ساخته شده بود که از تکیه گاه و بالشتک با چگالی اختصاص داده شده، نسبت پواسون و مدول یانگ ساخته شده بود. سلامت و ایمنی انسان در طول برخورد [7] مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که مواد صندلی مسئول میزان حرکت سرنشین انسان در جهت‌های جانبی و عقب است. مطالعات تجربی و اجزای محدود بر روی فوم پلی یورتان [8] برای نشان دادن ویژگی های فشرده سازی تحت اثر ارتعاش تصادفی انجام شده است. محققان مجموعه‌ای از مدل‌های عملی را برای مواد فوم ایجاد کردند که شامل مدل ساختاری هایپرالاستیک یا هیپر فوم می‌شود. ارتباط بین تنش، کرنش و حجم مواد فوم هنگام مطالعه عمیق خواص فوم بیان شده است [9]. بسیاری از کارهای تحقیقاتی در گذشته تلاش کردند تا خواص فوم پلی اورتان را با ارتباط دادن رفتار تنش-کرنش به عنوان تابعی از نرخ کرنش نشان دهند. بررسی اجزای محدود روی صندلی ماشین [1] بیان کرد که منحنی تنش-کرنش برای مواد فوم مستقیماً با نرخ کرنش مرتبط است، در حالی که مطالعه روی مواد فوم تحت تأثیر بار ضربه دینامیکی [10] به صورت گرافیکی منحنی تنش-کرنش را با توجه به نمایش می‌دهد. به فشارهای تک محوری مختلف با نرخ کرنش متغیر. صندلی برای وسایل نقلیه سنگین با استفاده از مدل‌سازی سیستم شبکه یکپارچه [11] برای نظارت بر راحتی سواری به صورت عددی شبیه‌سازی شده است. مواد فوم صندلی با استفاده از پارامترهای ماده هایپرالاستیک و ویسکوالاستیک برای در نظر گرفتن وابستگی به نرخ کرنش و اتلاف انرژی کرنش مدل شده بود.