قابلمه چدن تفال در منزل صدف بیوتی خبرساز شد

تقریباً مطمئناً قبلاً این فرصت را داشته اید که در مورد تابه و موارد مشابه فکر کنید: بسیاری از شما می دانید که پختن غذاهای خود در تابه های اشتباه سالم نیست، برعکس.

می تواند دام ها و خطرات واقعی برای سلامتی را پنهان کند.

دولت‌ها دستورالعمل‌هایی را در مورد موادی که ظروف آشپزخانه با مواد غذایی در تماس هستند ایجاد می‌کنند.

در بین این ظروف قابلمه چدن تفال و تابه نیز وجود دارد، پس بیایید ببینیم چگونه موادی را که از آنها ساخته شده اند انتخاب کنیم تا به سلامت آسیب نرسانیم.

بله، زیرا در حین پخت موادی از قابلمه به غذا منتقل می شود.

اما باید به ظروف نگهداری غذاهای لذیذ هم توجه کرد.

چیزی که همه ما هنگام قرار گرفتن در مقابل اجاق گاز به دنبال آن هستیم این است که با تهیه غذاهای اشتها آور بسیار خوش طعم، فضا را به چشم، بو و رضایت کام بدهیم و همچنین از کمانچه زدن در آشپزخانه و اتلاف وقت برای سوهان زدن و شستشو اجتناب کنیم.
ظروف آشپزی استفاده شده سلامتی چطور؟ کجا بذاریمش؟ بنابراین، از آنجایی که بازار گزینه های زیادی را ارائه می دهد و همیشه سالم نیست، فکر کردم با استفاده از سایت های دولتی و انجمن های علمی معتبر وضعیت را در این مورد بررسی کنم، زیرا متأسفانه “اخبار ناخواسته” زیادی وجود دارد.
 در زیر آنچه را که بازار می تواند از نظر ظروف آشپزخانه به شما ارائه دهد را بررسی می کنم تا به بهترین انتخاب برای منوی شما برسید.
در پایان مقاله کتابشناسی مفیدی را برای مراجعه به آن پیدا خواهید کرد.

ما از اشتباهات گذشته درس می گیریم.

تابه های نچسب ساخته شده با PTFE یا تفلون یک انقلاب بزرگ بود.

PTFE ماده ای بی اثر و ایمن است، به طوری که به عنوان ماده ای برای دستگاه های الکترومدیکال مانند ضربان ساز قلب و برای جراحی عروق استفاده می شود (تحقیقات عصبی، ژوئن 1994؛ 16(3): 224-7. «استفاده از تفلون به عنوان مواد بسته بندی در جراحی آنوریسم”).

نهادهای مرجع از جمله EFSA (مرجع ایمنی غذای اروپا) و FDA آمریکا (سازمان غذا و دارو) امروز اعلام کردند که تفلون برای سلامتی خطری ندارد.

اما همه نچسب ها یکسان نیستند و برخی حاوی PFOA (اسید پرفلوئورواکتانیک) هستند که وقتی از ماهی تابه آزاد می شود برای سلامتی بسیار مضر است.

به همین دلیل ما باید همیشه برچسب ها را با دقت مطالعه کنیم و از آنچه می خریم مطمئن باشیم.