مردی با قابلمه چدن مارک کاندید به پدرزن خود حمله کرد

رای سرخ کردن، تفت دادن و پختن قابلمه چدن مارک کاندید بهترین عملکرد را دارد اما هنگام جوشاندن و جوشیدن باید از آن اجتناب کرد. گوشت ها، سبزیجات و محصولات پخته شده در چدن بسیار خوب عمل می کنند، اما غذاهای اسیدی مانند گوجه فرنگی باید محدود شوند.

چهار مرحله اساسی برای مراقبت از ظروف چدنی وجود دارد:

  1. آن را به درستی مزه دار کنید.
  2. به طور مرتب آن را تمیز کنید.
  3. آن را با خیال راحت ذخیره کنید.
  4. در صورت نیاز دوباره آن را مزه دار کنید.

در مقایسه با انداختن ظرف در ماشین ظرفشویی، مراقبت از چدن ممکن است در نگاه اول کار اضافی زیادی به نظر برسد.

اما هنگامی که این فرآیند را چند بار انجام دادید، ممکن است تصمیم بگیرید که چند دقیقه اضافی که صرف مراقبت از چدن خود می کنید ارزش داشتن یک ظروف نچسب محکم را دارد که می تواند بارها و بارها استفاده شود.

قابلمه

چدن از ظروف پخت و پز در برابر زنگ زدگی محافظت می کند و یک سطح طبیعی نچسب ایجاد می کند. مسلماً این مهم ترین مرحله برای مراقبت از چدن است.

چاشنی با پوشاندن چدن در روغن مایع چربی مانند و حرارت دادن آن از نقطه دود تا پلیمریزه شدن چربی عمل می کند.

هنگامی که چربی پلیمریزه می شود، از مایع به یک جامد نرم و سخت تبدیل می شود که ظروف آهن متخلخل آن را جذب می کند و سطحی نچسب ایجاد می کند.

تقریباً از هر نوع روغن پخت و پز می توان برای چاشنی چدن استفاده کرد.

اما به خاطر داشته باشید که روغن هایی با طعم قوی، مانند آووکادو یا روغن دانه کنجد، ممکن است متعاقباً به ظروف آشپزی شما و غذاهایی که در آن تهیه می کنید طعم دهند.

بسیاری از مردم دوست دارند از یک روغن پایه گیاهی یا کانولا استفاده کنند، زیرا آنها مقرون به صرفه هستند، به راحتی پیدا می شوند و طعم خنثی دارند.

از هر روغنی که در نهایت استفاده می کنید، حتما تابه خود را از نقطه دود روغن رد کنید تا پلیمریزاسیون اتفاق بیفتد.