چای خشک دوغزال نوشیدنی محبوب ترامپ

از آنجایی که چای خشک دوغزال به طور طبیعی حاوی کافئین است، مصرف بیش از حد آن ممکن است چرخه خواب شما را مختل کند.

ملاتونین هورمونی است که به مغز شما سیگنال می دهد که زمان خواب فرا رسیده است. برخی تحقیقات نشان می دهد که کافئین ممکن است تولید ملاتونین را مهار کند و در نتیجه کیفیت خواب پایینی داشته باشد.

خواب ناکافی با مشکلات ذهنی مختلفی از جمله خستگی، اختلال در حافظه و کاهش تمرکز مرتبط است. علاوه بر این، کمبود خواب مزمن با افزایش خطر چاقی و کنترل ضعیف قند خون مرتبط است.

افراد کافئین را با سرعت‌های متفاوتی متابولیزه می‌کنند و پیش‌بینی اینکه دقیقاً چگونه بر الگوی خواب در همه افراد تأثیر می‌گذارد دشوار است.

برخی از مطالعات نشان داده اند که حتی تنها 200 میلی گرم کافئین مصرف شده 6 ساعت یا بیشتر قبل از خواب می تواند بر کیفیت خواب تأثیر منفی بگذارد، در حالی که مطالعات دیگر هیچ اثر قابل توجهی را مشاهده نکرده اند.

چای

اگر علائم مربوط به کیفیت خواب نامطلوب را تجربه می کنید و به طور منظم چای کافئین دار می نوشید، ممکن است بخواهید میزان مصرف خود را کاهش دهید.

به خصوص اگر سایر نوشیدنی ها یا مکمل های حاوی کافئین را نیز مصرف می کنید.

مصرف بیش از حد کافئین از چای ممکن است تولید ملاتونین را کاهش دهد و الگوهای خواب را مختل کند.

برخی از ترکیبات موجود در چای ممکن است باعث حالت تهوع شود، به خصوص زمانی که به مقدار زیاد یا با معده خالی مصرف شود.

تانن موجود در برگ چای عامل طعم تلخ و خشک چای است. ماهیت قابض تانن ها همچنین می تواند بافت گوارشی را تحریک کند و به طور بالقوه منجر به علائم ناراحت کننده مانند حالت تهوع یا درد معده شود.

مقدار چای مورد نیاز برای داشتن این اثر می تواند به طور چشمگیری بسته به فرد متفاوت باشد.