کودکان با دمپایی ceyo می توانند به راحتی شنا کنند

دمپایی عصرانه، همچنین به عنوان دمپایی “شاهزاده آلبرت” به نام آلبرت، شاهزاده همسر شناخته می شود. از مخمل با کفی چرمی ساخته شده است و دارای پاپیون گروسگراین یا حروف اول نام پوشنده طلا دوزی شده است.

برخی از دمپایی ceyo شبیه چیزی غیر از دمپایی ساخته می شوند و به عنوان یک کالای جدید به فروش می رسند . دمپایی ها معمولا از مواد نرم و رنگارنگ ساخته می شوند و ممکن است به شکل حیوانات، پنجه حیوانات، وسایل نقلیه، شخصیت های کارتونی و غیره باشند.

همه کفش هایی که فضای داخلی نرم و نرم دارند دمپایی نیستند. هر کفشی که زیره لاستیکی و بند داشته باشد، یک کفش معمولی در فضای باز است. در هند، شاپل لاستیکی (دمپایی) به عنوان کفش داخلی پوشیده می شود.

شخصیت خیالی سیندرلا گفته می شود که دمپایی شیشه ای پوشیده است. در اصطلاح مدرن، احتمالاً آنها را کفش پاشنه بلند شیشه ای می نامند . 

این موتیف در نسخه 1697 چارلز پرو از افسانه ، “Cendrillon ou la petite pantoufle de verre” “سیندرلا، یا دمپایی شیشه ای کوچک” معرفی شد. 

برای چند سال بحث می شد که این جزئیات ترجمه اشتباهی است و دمپایی های داستان به جای آن از خز ساخته شده بودند (به فرانسوی: vair )، اما این تفسیر از آن زمان توسط فولکلورها بی اعتبار شده است.

فن درک “مرد دمپایی” رکورد گینس را برای پوشیدن یک جفت دمپایی به مدت 23 سال متوالی از 30 ژوئن 2007 دارد.

یک جفت دمپایی یاقوتی که جودی گارلند در فیلم جادوگر شهر اوز پوشیده بود در ژوئن 1988 در کریستی به قیمت 165000 دلار فروخته شد.

همین جفت در می 2000 به قیمت 666000 دلار مجددا فروخته شد. در هر دو مورد، آنها گران ترین کفش های یک فیلم بودند که در حراج فروخته شد.

در هاوایی و بسیاری از جزایر کارائیب ، دمپایی یا “slippahs” برای توصیف فلیپ فلاپ استفاده می شود.