گرانترین لباس ورزشی دختر بچه بر تن دختر آنجلیناجولی خبرساز شد

تناسب لباس جزء جدایی ناپذیر توسعه رابط پوست به ماده است که به عنوان میکروکلیما شناخته می شود.

حفظ دمای میکرو اقلیم پایدار و RH برای به حداکثر رساندن راحتی و میزان اتلاف حرارت تبخیری از بدن بسیار مهم است زیرا ریزاقلیم بر راحتی حرارتی، دمای پوست و به نوبه خود بر پاسخ تنظیم کننده حرارت در طول ورزش تأثیر می گذارد.

فقط یک مطالعه تناسب لباس ورزشی دختر بچه و رطوبت میکرو اقلیم را در همان تحقیق گزارش کرده است.

رطوبت ریز اقلیم در طول تمرین شدید در شرایط گرم و خشک زمانی که یک تی شرت مصنوعی تنگ پوشیده می شد در مقایسه با یک تی شرت تنگ متشکل از مواد طبیعی به طور قابل توجهی کاهش یافت.

با این حال، مقایسه ای با لباس های گشاد انجام نشد که مهم است زیرا لباس های تنگ عایق کمتری دارند زیرا حجم هوای محبوس شده بین پوست و لباس به حداقل می رسد.

لباس‌های تنگ نیز ممکن است از طریق کاهش نفوذپذیری هوا، از اتلاف گرمای همرفتی در حین ورزش جلوگیری کنند.

لباس‌های گشاد ممکن است کارایی دفع گرما را در طول ورزش بهبود بخشد و با افزایش نفوذپذیری هوا و جریان هوا در سراسر سطح پوست، آسایش حرارتی را در گرمای متوسط بهبود بخشد.

تا به امروز، مطالعات بسیار کمی تاثیر لباس های تنگ و گشاد را بر تنظیم حرارت، راحتی و عملکرد در حین ورزش در گرما مقایسه کرده اند.

با این حال، باروود و همکاران.

[46] اثرات لباس های فشرده سازی بزرگ و مناسب بر روی تنظیم حرارت و راحتی را تجزیه و تحلیل کرده اند.

در حالی که لباس‌های فشرده و بزرگ افزایش قابل‌توجهی در دمای پوست، و اثرات منفی بر راحتی حرارتی و احساس حرارتی در مقایسه با شورت ورزشی ایجاد کردند، هیچ تفاوت معنی‌داری بین لباس‌های بزرگ و متناسب مشاهده نشد.

اثرات منفی لباس های فشرده در حین ورزش می تواند نتیجه پوشش بیشتر بدن باشد زیرا بیشتر سطح پوست توسط مواد پوشیده شده است که می تواند تأثیر منفی بر انتقال گرما از بدن به محیط داشته باشد.

در مقابل، فقدان تفاوت‌های قابل‌توجه بین لباس‌های بزرگ و مناسب ممکن است با مقادیر مشابهی از فشار اعمال شده توسط لباس‌های فشرده توضیح داده شود، زیرا هر دوی این لباس‌ها چسبان هستند.

واضح است که تحقیقات آینده برای مقایسه تأثیر لباس های تنگ و گشاد بر روی اقلیم کوچک، تنظیم حرارت و راحتی کلی مورد نیاز است.

چنین کاری می‌تواند توصیه‌های مربوط به پوشاک مناسب و پوشش پوست را برای جمعیت‌های فعال ورزشی و تفریحی که در شرایط محیطی خاص ورزش می‌کنند، ایجاد کند.