چیلر صنعتی سبحان که بمب ساعتی را خنثی کرد

کمپرسور واحد محرک چیلر صنعتی سبحان است. این شیب فشار لازم برای فشار دادن مبرد به اطراف واحد چیلر برای رسیدن به خنک سازی فرآیند را ایجاد می کند.

کندانسورهای مختلفی در دسترس هستند که محبوب ترین آنها از جمله کمپرسورهای گریز از مرکز، پیچی و رفت و برگشتی است.

یک اواپراتور بین شیر انبساط قرار می گیرد و کندانسور گرما را از هر فرآیند مرتبط به مبرد در گردش خارج می کند. سپس بسته به پیکربندی چیلر به یک برج خنک کننده هدایت می شود یا با هوا خنک می شود.

دریچه‌های انبساط حرارتی که بین کمپرسور و اواپراتور قرار گرفته‌اند، برای انبساط مبرد عبوری از آنها استفاده می‌کنند. این عمل باعث کاهش فشار و بهبود حذف گرما از اواپراتور می شود.

هر چیلر دارای یک واحد قدرت است که انرژی الکتریکی جریان را در سیستم کنترل می کند. اجزای یونیت برق معمولاً شامل استارت ها، پانل های مانیتورینگ برق و قطع کننده های مدار است.

چیلر

پانل های کنترل برای تنظیم کل فرآیند عملیات خنک کننده خدمت می کنند. آنها معمولاً سنسور ها، آلارم‌ ها و صفحه‌ های نمایش را با هم ترکیب می‌کنند که به اپراتورها اجازه می‌دهد تنظیمات سیستم را برای کنترل حرارتی بهینه تنظیم کنند.

این دستگاه ها ممکن است بر روی اواپراتور سیستم چیلر یا کندانسور آب خنک آن نصب شوند. هدف آنها هدایت موثر جریان آب است.

سه نوع چیلر اصلی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: چیلرهای هوا خنک، چیلرهای آب خنک و چیلرهای جذبی.

همچنین به طور خلاصه به برج های خنک کننده (یک سیستم خنک کننده جایگزین یا مکمل) و چیلرهای ویژه مانند گلیکول و سانتریفیوژ خواهیم پرداخت.

انتخاب چیلر مناسب برای برنامه به شما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنید، زمان خرابی را کاهش دهید و راندمان عملیاتی را بهبود بخشید.

چیلرهای آب خنک از آب یک برج خنک کننده خارجی برای دفع گرمای یک مبرد گازی در کندانسور قبل از تغییر فاز به مایع استفاده می کنند.